Saturday, December 17, 2011

Terima Kasih Allah

Assalamualaikum dan selamat malam minggu! ^___^

Apa khabar sahabat? semoga anda semua dianugerahkan kesihatan yang terbaik ya! :)

Alhamdulillah, terlalu banyak nikmat Allah yang tak terhitung untuk kita ber SYUKUR ya. Allah itu Maha Penyayang sangat-sangat! Kalaupun solat kita tidak cukup 5 waktu atau masih melanggar suruhanNYA tetap kita diberikan REZEKI setiap hari. Bagaimana teman-teman? Masih tegakah untuk melanggar perintah Allah dan berterusan melakukan yang dilarangNYA? Fikir-fikirkan :)

Begitu juga kita dengan manusia lain. Kadang-kadang mungkin kita terasa hati dengan sikap, atau kata-kata manusia lain terhadap kita. Usah terlalu diberatkan sehingga kita stress berpanjangan dan membawa kita kepada penyakit yang berbahaya. MAAFKAN saja! Kemudian PERBAIKI diri menjadi lebih baik. Dekatkan diri dengan ALLAH. BerDOA diberi ketabahan dan berSABARlah :)

Jalani hidup ini dengan Positif, insyaALLAH perkara-perkara baik akan datang. Rezeki itu tidak semestinya datang dalam bentuk wang. Ia boleh jadi kasih sayang dari manusia lain, diberikan kesihatan yang baik, keluarga yang bahagia. Ayuh kita bersyukur dengan nikmat yang tak terhitung ini.

Terima Kasih Allah! :')

No comments: