Monday, January 9, 2012

Diari 2012

Pada tahun ini salah satu azam adalah mahu menulis diari setiap hari. Err setiap hari? hehe, dah berapa hari tak tulis... hmm?? kali ini saya decide untuk tulis di buku diari saja. Belum bersedia untuk berkongsi segala-galanya di belog. hehe macam korang jugaklah, kongsi yang biasa-biasa sajakan?

Kali ini bertekad nak tulis diari sebab rasa macam sayangnya hari-hari berlalu tanpa direkodkan, sebab sekarang saya merasakan setiap minit, setiap peristiwa semuanya ada makna. Ruginya kalau tak tulis! Jadi? Kepada diri sendiri rajin-rajinkanlah diri SETIAP HARI menulis.... huwahh ini juga perlu semangat yah? T____T

Entah kenapa sekarang saya sangat rindukan suasana Indonesia. Ya saya tahu, Jakarta itu saja sudah padat! Traffic jam lagi ya ampun. tapi entah kenapa saya suka budaya di sana .. hadoi pelik betullah saya ni??

Saya rindu juga nak jejak kaki sekali lagi tembok besar China, hari tu saya tak habis explore! hahah ada pulak tak habis explore sebab masa tu saya masih terkejut dan menampar-nampar pipi sendiri yang saya sedang jejak tembok besar China!!! huwaaa ruginya ruginya. Jadi kali ini saya mahu pergi lagi dengan keadaan yang bersedia, dan sungguh-sungguh meneroka .. :)

Terlalu banyak saya nak kongsi ni sebenarnya....sebab kan lama betul tak menulis disini. Kongsi yang biasa-biasa saja .. hehe, jadi jangan peninglah yer kalau cerita melompat-lompat. hohoho...

Diantara tempat-tempat yang sangat saya ingin jejak adalah Eropah, menunaikan Haji, Umrah, dan tempat-tempat macam dalam rancangan Dunia Tersembunyi Tv3 tu... macam best kan kita tengok sendiri budaya negara lain. Pelik tapi benar.

oh ya sekarang kami sedang buat persiapan pernikahan adik saya Aisyah. Best juga buat persediaan perkahwinan ni, dan paling best boleh survey untuk diri sendiri sekali, so nanti ada idea dan tak kelam kabut. hihihi.

Oh ya sekarang saya sedang renovasi spa saya. Susun atur supaya lebih luas sebab customer semakin bertambah. Alhamdulillah :)... Ada juga permintaan untuk saya buka cawangan di tempat lain, hurm insyaALLAH ada rezeki pasti saya akan kembangkan lagi ya .. Alhamdulillah cinta sangat dengan pekerjaan saya sekarang. Terima Kasih Allah ^______^

Nak kongsi apa lagi ya? sebenarnya banyak sangat nak cerita tapi boleh tak malas nak taip? hehe :P

oh ya diantara yang saya suka juga adalah jual buku. Haha saya tak tau kenapa kalau ada orang beli buku dari kedai saya akan ada suatu perasaan indah, gembira, tak terkata .. tak tau kenapa? Jadi saya jual saja lahh janji saya Happy! dan yang penting kalau customer yang beli tu mengamalkan apa yang dibacanya. Suka nyaaaaaaaa ^______^

ok lah cukup ini saja kot, nanti bila dah rasa rajin nak menaip saya kongsi lagi ya?

Mimpi Indah. Salam perjuangan ^__^

No comments: