Saturday, November 27, 2010

Make Up

Anda bermake up x? ke tak reti ber mekap? hehe laser kan mulot.

masa saya belajar kat Akademi Clara dulu kitorang wajib bermekap setiap kali pergi kelas. Kalau tak, kena denda. hehe. haruslah kan, kata Akademi Kecantikan gitu. Mana leh serabai-serabai~ hihihi ... kiranya waktu tu rajen giler bermekap ok. sebab macam best kan tengok kulit muka sentiasa gebu. hihih~ tapi takde la berat-berat sangat. Asalkan berfoundation, eyeshadow, blusher, lipstick semua ado, ha lulus lah tu untuk masuk kelas. kalo tak kenalah nanti cikgu membebel kenapa tak cukup mekap kat muka. hehe, tapi saya diberi excuse tak perlu hitam kan bulu kening saya sebab cikgu cakap dah cukup hitam semulajadi. hoh hoh. tapi untuk rakan-rakan saya yang nipis-nipis tu(sape suruh cukur kan?) diwajibkan untuk menghitamkan kening. takdelah hitam tebal macam kening Shin Chan tu ek. hehe.

Dan setelah graduasi dari Akademi tersebut. maka bermulalah era bermalasan bermekap. hehe, bukan apa, semuaaa nyaa nak cepattt kannn....

sekarang ni kalau nak turun Spa, cukuplah asalkan ada moisturizer dan lip balm pun hokay. kalau time rajen tu letak lah eye liner untuk membesarkan mata. ho ho.

tapi yang saya perasan sejak dua menjak saya ambik Supplemen seperti Roselle, Virgin Coconut Oil Sgel, Chlorophyl Drops, saya dapat merasakan perubahan kepada kulit muka saya, tak perlu mekap pon dah nampak segar dan cerah. ceh ceh ceh . hehehe :) ni yang buat makin malas nak bermekap. hehehe.

Hanya akan bermekap bila pergi ke majlis-majlis tertentu, but still mekap biasa saja, tak perlu berat-berat. simple lebih cantik dan natural.

Hanya ingin berkongsi dengan korang ai guna jenama apa. Tak perlu mahal-mahal pon nak spend untuk kecantikan muka dan kulit badan kita nih, janji Halal, dan bahan-bahannya tidak diragui.

Untuk facial cleansing gel, saya guna Omrahaj Facial Cleanser. Untuk moisturizer pun saya memilih Omrahaj Face n Body Moisturizer. Lip Balm Omrahaj. untuk 3 ni saya guna Omrahaj sepenuhnya. memang bagus markotop.

untuk lipgloss saya guna SimplySiti coz dah ada Halal cert. then, mascara yang saya guna sekali sekala pun SimplySiti. sekarang saya nak target beli Blusher SimplySiti pulak. hmph, oh ya, compact powder saya guna HPA punya, compact powdernya bagus loh, coz, sekaligus ada foundation, tak melekit, dan serap terus ke kulit so akan nampak natural di kulit muka, takdelah nampak macam ada tepung gomak kan. hehehe over.

hmph untuk harga-harga ni saya lupalah. hih hih ... sangat tidak bagus sebab pelupa kan? tapi saya boleh simpulkan semuanya tak lebih dari RM250 kot. Murah kan? tu pon bukan belanja setiap bulan kecuali Cleansing gel lah yang paling cepat habes. yang lain-lain tu boleh bertahan beberapa bulan. Macam lipglos,mascara, yang jarang-jarang guna tu maunya setaun baru habis kot. Compact powder setakat ini pon x habis-habis lagi. Nah, boleh je belanja murah untuk mendapatkan kualiti yang baik ....

anda bagaimana pula?

Oklah nak tidur dah, selamat istirehat, dan selamat berhujung minggu :)


No comments: