Thursday, September 1, 2011

Ajal, rezeki, jodoh rahsia Allah! ^___^

Mungkin kerana umur saya baru 26 tahun ( baruuu?) jadi soalan-soalan bila mahu kawen tidak lah sebegitu memberi tekanan. Yang paling best, ada yang tanya mahu tunggu Agung mana? Wah! Amiiinnnnnnnnn kan teruss bolehhh??? hihihi. tapi haruslah agung yang sebaya dan bujang! Adalah mustahilllll??? nooo??? hahah.

Ada juga pakcik yang kata, 'Kau ni mesti dalam driving asyik fikir pasal bisnes' ... wah hebatnya pakcik ini boleh baca fikiran saya! ish ish ish ..... :)

Oh ya, mungkin juga sebab Angah saya akan bertunang ahad ini, jadi tiba-tiba pak cik makcik saya risau tentang saya. hahahaha.

Tapi sekarang adalah masa untuk karier!(wah, klisye nya statement ini!macam bunyi skrip lakonan drama. hehehe) Jodoh tetap diusahakan, bila sudah sampai masa nya okkkk??? Terima Kasih mendoakan untuk sayaaaa yaaaa Pakcik dan Mak cik, sangat hargai! Doakan saya dapattt agungggg mudaaaa ok??? hihihi :P

Petikan dibawah saya petik di sini http://soniazone.wordpress.com/

Bagi saya kuncinya adalah firasat baik pada Allah. Sebab kunci utama penggenggam keputusan hanya Allah saja. Dan juga tidak kalah penting adalah berusaha untuk selalu menjadi lebih baik, hingga akhirnya merasa berhak untuk mendapat yang terbaik. Sebab janji Allah pasti,

“Perempuan-perempuan yang keji adalah untuk yang keji pula dan laki-laki yang keji untuk wanita-wanita yang keji, sedangkan wanita-wanita yang baik untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik juga diperuntukkan bagi perempuan-perempuan yang baik….” (QS.24:26)

Jadi kenapa harus resah, ukhti? Anggap saja jawaban itu masih menggantung di langit, dan masih menunggu saat yang tepat untuk diturunkan.. :-)

Temani saat menunggumu dengan doa, dengan sabar, dengan keistiqomahan, ikhlas, dan prasangka baik padaNya…

Salam Syawal Day 3 ^____________^

No comments: