Thursday, August 5, 2010

Tahniah Juara Qari dan Qariah Tilawah Antarabangsa 2010

Terpegun! Mata saya terpaku tatkala peserta dari Mesir memperdengarkan bacaan al-quran. sungguh merdu, alunan tarannum yang kemas. saya kurang tahu tentang jenis2 lagu dalam bacaan alquran ni, tapi saya rasa ada perbezaan lah alunan yang dia bawa. ahah. itulah dia Hani Abdel Aziz Ahmed. yang buat saya lagi asyik mendengar dan melihat dia selamba ja membaca sambil melihat audiens di hadapan. Happy Go Lucky~ :D .... berbeza dengan peserta lain mcm nampak tertekan dan stressss..bukan apa, pserta2 lain mungkin nervous.

saya tidaklah konsisten menonton tilawah alquran ni setiap malam, krn ada sedikit tugas. ceh ceh alasan. hehe, cuma malam terakhir tu sambil buat kerja saya bukak tv, dan terus saya terhenti seketika bila si Hani ni melantunkan suaranya. ewah2. indah. indah sangat :D

dan malam esoknya pulak kalau tak silap 4 ogos kan?ke 3 ogos? keputusan tilawah tu, saya cuma ingat bacaan Hani sorang jer. hehehhe. yang lain2 tak tau. tau2 je untuk qari, tempat ke 5 pserta dari Brunei. comel tol budak tu, hehe umur baru 19 kan? tempat ke 4 hurm dari mana a? lupa lak, pastu tempat ke 3 dari filipina, tempat ke 2 dari Malaysia dan Juaraaaa yahooo peserta faveret Hani Abdel Aziz Ahmed from Mesirrrr :D :D :D ... tak sabar nak dgr bacaan dia kali ke 2

daaaannn sekarang sambil menaip sambil dengar video dia nih, dari utube. eheh. syahdu :)

dan tidak dilupakan, tahniah kepada qariah malaysia tempat ke 4, dan Juara dari Pakistan Samia khanan ke kalau tak silap.

* masih terpegun * masyaALLAH :D

No comments: