Friday, December 17, 2010

Sabar

Menyentuh hal SABAR ni kan, sedikit nak share. hehe :P

Dalam menjalani kehidupan yang penuh pancaroba ini(hikhikhik,skema) haruslah banyak BerSABAR. 25 tahun hidup di atas muka bumi ini sedikit sebanyak, banyaklah jugak pengajaran dan pelajaran dan asam garam hidup yang dicicip. Walaupun tak lah sebanyak mereka yang dah hidup 50, 60, dan 70 tahun tu kan? Sekurang-kurangnya saya belajar untuk tidak membiarkan apa yang terjadi setiap saat didalam hidup begitu saja. Saya belajar untuk mengambil iktibar dan Sebab kenapa begitu kenapa begini. Alhamdulillah SABAR sudah menjadi sebahagian dalam hidup ini walaupun kadang-kadang terbabas lah jugak kan terlepas Amarah kalau kurang Sabar. Nasib baik saya dikelilingi orang yang sentiasa mengingatkan kalau tiba-tiba TerBabas tu!Tetap manusia biasa yang sentiasa ingin memperbaiki kelemahan.

Eh, sempat lagi aku memblog pasal SABAR kan, sedangan customer dah on the way ke sini untuk treatment. Tak dapatlah aku nak membebel panjang. Nanti ada masa terluang kita tambah perisa ok, Garam, Cili, Limau, semua ada untuk diceritakan ni. Ok ok lah saya nak sedia bahan-bahan ni. heheh macam nak masak customer pulak

Selamat Hari Jumaat. Setiap hari adalah hari yang baik. Semoga hari ini lebih baik dari semalam.

Assalamualaikum~

No comments: