Monday, September 27, 2010

Apa Barang Yang MESTI Dibawa Semasa Travelling

Assalamualaikum my belog. Semoga berada dalam keadaan sihat sejahter amin.

Hari ini nak cerita-cerita, biasanya kalau anda anda travelling apakah diantara barang-barang yang kiranya wajib dibawalah.

Kalau saya yang mmg kerap travelling sejak dua menjak hehe :D, sampai satu tahap kalau orang lain naik muak turun naik flight, saya boleh rindu pulak. wahahah. Tak tahulah, sebab saya suka suasana KLIA. Paling best lepak kedai buku d KLIA. apa kes kan? suka tengok orang berpergian dan kembali ke tanahair. eh, nak cerita pasal barang tadikan. ok lah kalau saya ber travelling ni, biasanya saya akan pastikan

Air Minuman HPA ini akan memenuhkan dan memberatkan beg saya. Walaupun air mineral biasa boleh didapati di mana-mana kedai yang berhampiran, tetap saya merasakan air ini lebih memberi tenaga dan kehalalannya terjamin, jangan ingat Air Minuman biasa mcam ni tkde isu Halal. huhu. Biasanya bukan baju-baju aku yang menggemukkan beg, botol-botol ini mendpt layanan VIP dari saya kerana mereka sangat PENTING untuk kesegaran, kebugaran, dan semangat jitu semasa berpergian. hehe :)

Lepas tu macam biasalah, haruslah kita jangan lupa untuk membawa yang tak kurang pentingnya, BERUS GIGI dan UBAT GIGI jangan sesekali tertinggal. huhu, nangis weh, mulut berbau, tak sanggup membeli baru. hehe.

Dan, walaupun biasanya hotel akan provide sabun mandi, syampoo, ubat gigi, berus gigi dan lain-lain, tetap membawa yang sendiri punya lebih syok dan fresh. Makanya, Mandian Sari Timun Dan Susu ini adalah pilihn terbaik untuk Shower Foam, ahh segar :D
dan Syampu Betik.

Set untuk Mekap dan Cuci Muka jangan sesekali tercicir dari list juga ok. Biasanya travelling begini lah kita mengambil berat yang lebih sikit dengan penjagaan kulit muka coz banyak terdedah dengan sekitar yang berdebu dan berhabuk dan yang sewaktu dengannya, maka set Centella wajib dibawa. tapi takde lah aku nak angkut semua 1 set ni kan coz aku pun pakai yang tertentu je, contohnya untuk Facial Cleanser OMRAHAJ, Moiturizer Centella White, Compact Powder yang isinya saya letak Tanah Liat Putih (yg ni Sangat Bgs untuk muka org yang berminyak dan combination skin) so that muka kita tak berminyak sangat, tempek je. dan Lain-lain seperti Eye Liner, Mascara(ni kalau ada event yang nak dihadiri), Lip Gloss, Lip Balm, Facial Cotton. ok done.

Hah, asalkan yang semua kat atas ni dah lengkap, kita sediakan baju-baju depends acara apa yang kita perlu hadir untuk travelling kali ini. contohnya kalau melancong haruslah bawak baju yang lebih santai dan senang untuk bergerak, Tapi kalau ada nak gi Formal Event, contohnya saya akan ke Perasmian HPAic Sabtu ini 2 Oktober di SHah Alam, maka, Beg saya akan berat dengan kot, jubah hitam, dan but. fuh!.

Baju tidur yang selesa juga penting ok. Tapi saya takde masalah tidur di tempat baru, atau hotel-hotel, bagi je bantal confirm tido. hehe.

oh ya, jangan dilupa supplemen penting seperti Kopi Radix Diet kombinasi 7 Herba Terpilih dan TERBAIK seperti, Tebu Gajah, Mengkudu Hutan, Teja Lawang, Tongkat Ali, Larak Hutan, Halban, Mata Pelanduk oh hoi, lengkap semua herba, hehe :D ( tanpa ini akan rasa serba tidak kena, cet, hehe ) D'KARM (yg ni penting, coz masalah berak akan melanda saat berpergian dan angin-angin segala) ... ok cukuplah 2 ini, tak dapatlah nak angkut semua supplemen yang biasa di makan hari-hari, kang terover load pulak. hehe :D

OK, semua list sudah ada, mari mula packing sikit-sikit. Kalau dulu-dulu saya packing last minit saya akan rasa letih, jadi kita ada pengajaran yang lepas-leas, makanya sekarang ini saya mulai packing awal, walaupun flight hari Jumaat ini, so that takde benda yang tertinggal, terlupa dan sewaktu dengannya. So kita mulakan packing dengan santai.

Selamat Hari Rayaaaa :D .. ok bagi siapa-siapa yang akan menghadiri Perasmian HPA ic Sabtu ini 2 Oktober, kalau ada rezeki kita jumpa ok! :)



No comments: