Wednesday, September 8, 2010

Berseri untuk Hari Raya

Untuk nampak cantik dan berseri Hari Raya tidaklah sukar. Yang paling penting, pastikan produk yang digunakan itu Halalan Toyyiban. Halal lagi bersih. jangan semborono sahaja, hanya semata-mata nak nampak cantik. Nah disini saya share apa yang anda boleh gunakan untuk nampak berseri dan naturally beautiful di pagi 1 Syawal.

2 3 hari sebelum raya pastikan anda berfacial di SPA yang memang anda ketahui menggunakan produk yang tidak was-was. Produk Halal dan tidak memudaratkan kulit muka anda. Contohnya kalau di spa saya, saya akan menggunakan Produk Centella White keluaran HPA bersama beberapa produk tambahan yang lain dari HPA juga.

Ok, biasanya selepas sesi cleansing, saya akan memberikan Spirulina Mask+H20 untuk sesi masker yang pertama. Biarkan dalam 15-20 minit.

Kelebihan Spirulina Mask ni, membantu untuk moisture kan kulit muka anda, contohnya. kalau muka anda jenis combination skin kan, Spirulina membantu untuk imbangkan ur skin supaya tampak sekata. so tkdelah nanti hari raya ada part kat muka u nampak berminyak, n ade plak kat tepi hidung tu nampak kering. Selain dari tu, ianya membantu untuk mencerahkan kulit muka anda sebab semasa spirulina melekat di kulit anda selama 20 menit tu, ianya membantu untuk renew balik ur sel-sel kulit mati u. Bila sel kulit mati u tanggal? semasa sesi face scrub b4 our beautician letak Spirulina Mask. hehe, kalau nak rasa, datanglah spa i k. erk, tapi esok lusa dah nak raya, takper. after raya pon boleh. ai tengah promotion ni! =)

Then, lepas 20 minit tu kan, kita akan massage ur muka dengan Minyak But-But. Banyak jenis lotion muka dan minyak urut muka i guna. tp mmg Minyak But-BUt ni terbaik. coz u dun worry muka u jenis berminyak berjerawat ke, or muka jenis kering ke, semua jenis muka seswai. serius. Kelebihan minyak but-but, membantu untuk melancarkan peredaran darah kat muka u so that nanti muka u nampak kemerah-merahan semulajadi. serius weh. sebotol RM12 je(Sabah/Sarawak) price.

Then, kita akan apply Masker Whitening Centella White selama 30-45 minit. woh, part ni mmg paling masyuk. Masker whitening bertindak untuk firmkan muka u. yang kedut-kedut dan londeh2 tu, mmg naik balik la serinya. hehe. =)

OK, ai bagi procedure simple je kat sini nak lagi best, datanglah spa i nanti k. erk sori terpost dah nak dekat raya lak. hehe. dun worry, ai ada tips untuk uol boleh buat d rumah. Paling basic dan mudah, n u boleh nampak berseri sepanjang hari.

Bangun pagi awal la cik kak semua ok, make sure b4 Subuh u dan bangun, ini untuk pastikan ur mata x nampak lebam dan kulit muka nampak tak bermaya kalau uols bangun selepas Subuh. serius weh. Then, sebelum mandi, minum dulu air dew Hpa, untuk cleansing awal pagi.

pastu barulah korang gi mandi. Ha, semasa mandi ni, apply Facial Cleanser OMRAHAJ. pastu berus gigi dan mandilah. hehe.

ok, pastu dah siap2 pasang baju semua apply Toner Centella White, then Pelembab Muka Centella White. Bila dah rata u apply compact powder Orkid HPA, kalau takde kat tempat anda, boleh je guna Serbuk Tanah Liat sebagai loose powder.

Uol dah tak perlu nak guna produk luar negara jenama mahal2 tapi hasilnya jarang2 yang ok. So kita ada produk sendiri, keluaran BUmiputera Islam 100% dan tidak diragui Halal. insyaALLAH hasilnya memang memuaskan, coz i sendiri guna. hehe

SO, nanti pagi raya, kita akan tunjukkan hasilnya. not now. hehe.

BUT, kalau uols nak kulit tubuh badan u sentiasa mulus kan, uols mmg mesti amalkan pemakanan OMEGA 3 @ OMEGA 9, Spirulina, dannn Curcumin lah. Confirm lepas ni uols tak kan risau dah dengan kulit muka. ianaya akan naturally Gorgeous n Beautiful :)

oklah ai nak sambung kerja, sekian tips Seri Menyeri di Hari Raya.

No comments: