Saturday, July 2, 2011

Mesti Happy Selalu Bah! :)

Assalamualaikum dan salam ceria adik kakak, datuk nenek, mak pak, semua oh! ^__^

Hari tok tetiba rasa nak speaking serawak tek nak. ada aku kesah mun ada tak urg nok sik reti? haha :P

Ari tok kamek nak madah tek, iboh inggarr oh mun kamek salu hepi-hepi, macam sikda masalah jak oh? yah ya nang bebulak mun sikda masalah koh. Tapi kita tok nak mesti menghappykan dirik, sebab kak ya insyaALLAH mun ada pa-pa rasa susah hati kah, masalah kah dapat diselesaikan. boleh punya, insyaALLAH.

Sebab yalah kita tok adik kakak semua, mun ada masalah kah, sedih kak, iboh di ngeso di public koh, sik kesiankah kita mun orang nok maca ya dah lah nang ada problem nangga kita tok ngereco sik tentu pasal makin kacau bilau jiwanya. haha.

sebab yalah kita tok, menerima semua yang berlaku sebagai takdir. tapi of coz semuanya ya mestilah kita udah usaha,berdoa dan tawakkal. Bukankah Allah lebih tauk apa yang terbaik untuk kita.

Pendek kata dalam idup tok mesti mok banyak banyak SABAR koh, selain kita mesti BERSYUKUR dengan apa yang ada sekarang dan terus berusaha untuk mencapai apa juak IMPIAN kita semua.

Macam tok jak, cara mok motivasi dirik kita supaya molah nok terbait dan sik takut untuk ke hadapan adalah. Hidup tok hanya sekali jak nak oooo. apa mok ditahan-tahan apa nak kita mok polah asalkan benda ya akan membawa faedah kepada akhirat kita? bena sik? jadi teruskan IMPIAN anda semua teman-teman semua, kerana hidup ini sangat singkat! BUatlah kebaikan sebanyak-banyaknya dan jangan sedih-sedih RUGI aih! Hidup Harus Gembira. Thank You ALLAH! SEMANGAT! OK???

No comments: