Friday, July 22, 2011

#Mesti Klik

Assalamualaikum teman-temanku. Hee :D Senyum dulu. Apa khabar malam ini. Semoga kita semua sentiasa didalam rahmatNYA

Hari ini mari kita senaraikan apakah website yang wajib dibuka setiap kali on saja laptop.

1) Facebook - Saya yakin hampir 90% daripada anda akan bersetuju bukan? Saya wajib buka Facebook ni sebab info terkini tentang HPA akan diupdate setiap hari. Kemudian, kata-kata motivasi dari Pakar Motivasi adalah sangat diperlukan setiap hari. Saya sangat suka Wall Facebook Puan Ainon Mohd. Tidak tahulah, kata-kata yang tertulis di wall FB beliau seperti ada kuasa magnet. Magnet apa? Magnet macam kita akan terpukau. Terpukau apa? Ha, add lah sendiri. huahauha.

2) Twitter. Dulu saya rasa twitter adalah sangat tidak berfaedah. Sampai saya terlupa apa password dan saya tidak tahu tujuan saya ada akaun twitter. Kini, TWITTER juga adalah kesayangan saya. Saya banyak menge 'add' pakar motivasi, pembisnes dari Indonesia. Kata-kata mereka sangat inspiratif (tolong betulkan ayat-ayat saya yang digunakan dengan salah jika ada. huuu -__-) dan kalau nak bebel-bebel pun dalam twitter saja, seperti lebih selesa dan privasi.

3) Blogspot. Ya belog saya inilah. Disinilah tempat saya meluahkan benda yang nak diluahkan. Kadang-kadang saya rasa macam apa benda lah yang aku bebel-bebel ini. Tapi semoga ada diantara yang saya bebel-bebel itu boleh menjadi pengajaran dan bermanfaat bagi mereka yang memerlukan ok? :>

4) Gmail. Yang ini tidak buka pun tidak apa sebab Cik Blackberry sentiasa menjalankan tugas. Cuma, lebih selesa melihat paparan email yang lebih luas di macbook ini.

5) Dulu saya akan buka Utusan, Bharian, Hmetro. Tetapi sejak dua menjak ini tidak ada selera nak baca. Langsung tak ingat nak buka :P

6) Website HPA - jarang buka juga sebab kebanyakan info boleh dapat dari FB lebih cepat

7) Dan lain-lain (amboi nak berahsia juga. he he ^__^)

Kesimpulannya, internet ini jika kita guna ke arah kebaikan, sangat banyak manfaat kita dapat. Jadi, pilihlah dan ubahlah untuk menjadi lebih baik dari semalam setiap hari ok?

Jom Berimpian LEBIH BESAR dan salam perjuangan :">

No comments: